De reis - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Simone Kolkman - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Simone Kolkman - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Simone Kolkman

Blijf op de hoogte en volg Simone

30 Augustus 2014 | Australië, Shepparton

Er was eens.... een lief, schattig en bijzonder aardig meisje genaamd Simone. Simone is 20 jaar, woonde in Winterswijk en heeft een geweldige familie en de beste vriend <3 Maar Simone wou per se naar het buitenland voor haar stage, en zo het geschiedde. Simone mocht haar stage doen bij Horses for Hope in Shepparton, Australië. Ook heeft Simone een gezin zover gekregen dat zij daar voor 5 maanden de buurt onveilig mocht komen maken. Ik hoor u bijna denken, Horses for Hope... wat is dat nu eigenlijk?? Kort gezegd, het is therapie voor mensen met paarden. Maar in dit geval is het nog wat ingewikkelder want hier worden ook de paarden geholpen die een traumatische ervaring hebben meegemaakt. Voor meer informatie zie de website: http://www.horsesforhope.org.au/

Dus het grote avontuur kon beginnen! Simone vloog vanaf Schiphol naar Singapore en van Singapore naar Melbourne. Het moeilijkste deel van de reis kunt u natuurlijk al wel raden, dat was mijn zitplek vinden.... Nee grapje, natuurlijk was dat het afscheid nemen van alle lieve mensen! Ik vloog om kwart over elf 's ochtends, dat betekende dat we een lunch kregen in het vliegtuig onderweg naar Singapore. (Dit eten was overigens nog best prima te versmaden) We zouden rond 6 uur 's ochtends landen in Singapore, dat betekende dat we rond half 5 's ochtends konden ontbijten hoog in de lucht. Toen vlogen we verder van Singapore naar Melbourne om 7:45, dat betekende dat we weer gingen ontbijten, we zouden landen rond 17:00 en dus hebben we ook nog lunch gekregen. Dus ik heb lunch gehad, toen ontbijt, nog een keer ontbijt en daarna weer lunch. Dat was niet helemaal goed gevallen kan ik u vertellen.

In Melbourne werd ik opgewacht door Lisa en Anthony, de geweldige mensen die hun huis(en zwembad) willen delen met mij. En ik zat nog geen half uur in de auto en ik zag de eerste kangaroos! Ook waren na een half uur in de auto al mijn weekenden hier in Australië al volgeboekt met verjaardagen, stedentrips, shopping sprees en football wedstrijden (GO Collingwood). Verder zijn er bijna elke avond wel vrienden of buren over de vloer, dus dat is erg gezellig en vervelen zal me niet lukken. Het is al een wonder dat ik tijd heb om deze blog te schrijven! Ik ga zo namelijk naar mijn eerste foodball wedstrijd. Verder zal ik Lisa vanavond nog helpen met haar cateringbedrijf en dan heb ik morgen een heerlijke dag om niks te doen.

Het weer hier werkt ook erg goed mee, ik ga zo nog eens bruin worden, of als dat niet lukt in ieder geval donker wit! Ik zal jullie verder niet vervelen met de geweldige temperaturen hier en het feit dat dit alleen maar beter gaat worden :)

Verder is mijn stage geweldig, ik kan het erg goed vinden met de mensen die daar werken, Colin en Allison, en de vrijwilligers Callighan(ik denk dat zijn naam zo gespeld wordt) en Louise. Ik mag de hele dag met paarden werken en kijken naar mensen die helemaal gelukkig worden en verwonderd zijn als ze zien wat ze kunnen bereiken met de paarden.

Al met al ga ik het hier wel 5 maanden uithouden!

Liefs Simone

  • 30 Augustus 2014 - 07:24

    Lisette:

    Hoi hoi,Wat fijn dat je het daar erg na je zin hebt en goed gesetteld bent voor de rest van je avontuur.Lijken ook erg aardige mensen.
    Jammer dat het eten onderweg even niet goed viel,maar misschien wel van de gezonde spanning..

    Wel bijzonder stage in het buitenland.Een unieke kans.Je gaat vast nog veel beleven daar.Zoals we al lezen genoeg in de planning.
    De stage klinkt ook erg leuk.Bijzondere plek,maar zo vond ik de naam ook al klinken.
    Maak er nog een te gekke tijd van.Dat je dit avontuur nooit meer zal vergeten!

    Liefs van Lisette,Sebastiaan en Selina

  • 30 Augustus 2014 - 08:17

    Rianne:

    Hoi Simone, fijn dat je goed over gekomen bent en dat je zo enthousiast ontvangen bent. Vel plezier met de paarden ( en ook met alle leuke mensen daar) grtjs

  • 30 Augustus 2014 - 09:44

    Tineke:

    Lieve Simone, wat een superleuk verslag. Zo kunnen we jou mooi volgen..de komende tijd. Geniet er lekker van. Zo te lezen zal dat helemaal goedkomen. XXX

  • 30 Augustus 2014 - 19:22

    Joke:

    Ha Simone! Een geweldig Simoniaans verslag! Leuk dat je meteen al van allerlei mensen hebt ontmoet. Veel plezier en succes met je werk/stage daar! Xx

  • 31 Augustus 2014 - 21:39

    Anita:

    Leuk verslag Simone. Ziet er veelbelovend uit voor de komende tijd. Je zult het er vast goed naar je zin hebben. Ik hoop dat er in je agenda nog tijd voor jezelf overhoudt ha ha. En voor het zwembad. Xxxx Anita en Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Ik ben Simone, 20 jaar uit Winterswijk en ga voor 5 maanden stage naar Shepparton, Australië.

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 3573

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: