Sydney, Baby - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Kolkman - WaarBenJij.nu Sydney, Baby - Reisverslag uit Sydney, Australië van Simone Kolkman - WaarBenJij.nu

Sydney, Baby

Blijf op de hoogte en volg Simone

07 November 2014 | Australië, Sydney

Zoals jullie wellicht hebben gezien op Facebook, ben ik afgelopen weekend naar Sydney geweest. We zijn vrijdagochtend vertrokken en hebben 9 uur in de auto gezeten en we zijn uitgekomen in The Rocks, Sydney. We verbleven daar 3 nachten in het YHA hostel. Wat we daar gedaan hebben? We zijn in de rol van toerist gekropen en hebben alles gefotografeerd wat ook maar matig interessant was! Zo hebben we Opera House gezien, en even naar binnen geweest, we hebben de Harbour Bridge beklommen (je weet wel, waar ze al dat vuurwerk hebben met oud en nieuw). We zijn naar Manly Beach geweest (de naam is erg toepasselijk voor alle surfers die daar rondlopen) We hebben een marktje bezocht en zijn naar Taronga Zoo geweest (waar we mooie koala's hebben gespot). En daartussen in hebben we bijna elk café wel bezocht om even wat te gaan drinken.

Het hoogtepunt was toch wel het beklimmen van de brug, erg mooi en leuk tenzij je hoogtevrees hebt (arme Lisa en Anthony...) Uitzicht is geweldig, en de begeleider heeft ons van alles verteld over de stad. Ondertussen zagen we nog een hot pursuit van de politie, en een huwelijksaanzoek.

Op maandag zijn we weer teruggereden naar het altijd mooie Shepparton, en gelukkig hadden we dinsdag ook nog vrij, want het was Melbourne Cup Day. Dat is een hele belangrijke dag in de paardenraces en daarom hebben ze er maar een nationale vrije dag van gemaakt voor het land. Mijn favoriet, whoshotthebarman, is derde geworden! :D

De rest van de week gewoon weer aan het werk, woensdag nog even in Melbourne geweest omdat iemand van de organisatie, waar Horses For Hope onderdeel van is, mij ging helpen met het schrijven van een trainingsprogramma voor andere stagiaires of medewerkers. Ik had al een goed begin gemaakt met het trainingsprogramma en ze waren daar zo van onder de indruk dat ze maar daar ook een baan hebben aangeboden. Wat op zich niet verkeerd is want ze hebben daar een dakterras met BBQ

Zoals je kan zien gaat het best lekker hier, waar ik nu wel een beetje aan moet wennen is de warmte, gisteren was het namelijk 35°C en vandaag wordt het 38°C. Dan is het werken in de zon iets minder leuk. Zolang we maar goed blijven smeren met zonnebrand gaat dat allemaal vast wel goed komen!

Over een uurtje gaan we richting een groot meer waar we dit weekend verblijven! En Ilse gaat ook gezellig mee :D

Ik wens jullie allemaal veel succes toe in deze koude maanden, en ik zal aan jullie denken als ik ronddobber in het zwembad ;)

Liefs vanuit Shepparton

• 08 November 2014 - 08:13

Tineke Van Der Linden-Plass:

Leuke dingen maak je mee, Simone.
    XXX vanuit een herfstig Winterswijk!

• 08 November 2014 - 20:05

Ruud:

Hallo Simone. Het ziet er zo te lezen allemaal geweldig uit. Ik ben benieuwd naar alle foto's.Fijn te lezen ook dat je ervan geniet. Zowel van de stage als ook van al je uitstapjes. Voor een baan latef na je studie hoef je je ook geen zorgen te maken. Wij gaan zo de pot verteren van de tafeltennisclub. Het is in de wijngaard dus lekker dichtbij. Groetjes Daddy

• 08 November 2014 - 20:13

Rianne:

Hoi Simone, zo te lezen doe je heel veel leuke dingen. Voor jou zal de tijd vast erg snel gaan daar. Al bijna op de helft nu toch? Gelukkig is t hier ook nog steeds redelijk weer voor november. Dus t valt nog mee, maar de winterjas moet al wel af en toe aan. Die heb jij dus niet nodig daar :-) Geniet nog van alle leuke dingen die je gaat doen. Groetjes Rianne